Kasko Osiguranje | Plaćanje kasko premije

Želite da proverite cenu osiguranja?

Pošaljite upit

Plaćanje kasko premije

Plaćanje kasko premije

Šta sve utiče na cenu kasko polise

PREMIJA OSIGURANJA - je iznos koji se plaća za osiguranje po ugovoru o osiguranju. Pogledajte šta sve utiče na iznos premije

  • Vrsta i namena vozila
  • Osnovica za obračun - ukupna stvarna nabavna cena novog vozila na dan zaključenja ugovora
  • Visina premije zavisi od broja ostvarenih osiguranih rizika, odnosno o proteklom vremenu bez ostvarenog osiguranog rizika
  • Bonus - smanjenje premije zbog neprijavljenih šteta kroz određeno razdoblje - broj godina (10%-50% u zavisnosti od osiguravajućeg društva)
  • kod prve prijave štete gubi se celi do tada ostvareni bonus
  • Uticaj bonusa iz osiguranja AO (autoodgovornosti) na bonus kod kasko osiguranja
  • Porodični bonus
  • Ekstra bonus
  • Malus - povećanje premije zbog prijave dve ili više šteta u jednom osiguračevom  periodu (30%-200% od premije u zavisnosti od osiguravajućeg društva)
  • Ugovorene franšize
  • Obim pokrića (paket rizika)
  • Visina pokrića
  • Suma osiguranja
  • Trajanje osiguranja
  • Teritorijalno pokriće (Srbija ili Srbija+Evropa)
  • ostvarenih popusta po nekom od osnova

Ako premija ne bude plaćena, ugovor o kasku prestaje imati vrednost po zakonu nakon isteka roka od 30 dana nakon što je ugovaraču osiguranja uručeno preporučeno pismo osiguraniku sa obaveštenjem o dospelosti premije.

BONUS I MALUS

Bonus je nagrađivanje vlasnika koji u toku godine nije napravio nikakvu štetu na svom automobilu, kako bi se motivisao da i ubuduće bude pažljiv. Bonus svake godine raste do najviše 50%, pri čemu je vrlo značajno da se može preneti na novi automobil ili čak na člana uže porodice.

Sa druge strane, malus predstavlja kažnjavanje za vozače koji u toku godine više puta naplate štetu. Na primer, neka osiguravajuća društva nakon treće štete naplaćuje malus u punom iznosu premije, dok se kod drugih osiguravajućih društava kod treće isplate doplaćuje 20%, četvrte 30%, pete 50% i kod svake sledeće 100% premije.

Bonus i malus takođe imaju zadatak da motivišu vlasnike da ne prijavljuju manja oštećenja, već da ih poprave o svom trošku - mnogi ne žele da zbog nekoliko ogrebotina izgube bonus za sledeću godinu i pritom rizikuju malus ukoliko im zatreba veća intervencija. Naravno, bonus se ne gubi ukoliko je drugi vozač izazvao udes.

 

POVRAĆAJ PLAĆENE PREMIJE je moguć u sledećim slučajevima:

  • Uništenje ili nestanak predmeta osiguranja (ako nisu posledica pokrivenog uzroka štete, vraća se iznos za neiskorišćeno vreme); ako jesu posledica pokrivenog uzroka osiguravač zadržava celokupnu plaćenu premiju
  • Odjava vozila nadležnom telu (za neiskorišćeno vreme)
  • Promena vlasnika (za neiskorišćeno vreme)
  • Obračunska greška osiguravača

OBAVEZE OSIGURANIKA

  • Odmah, a najkasnije u roku od tri dana obavestiti osiguravača o nastanku osiguranog slučaja
  • Kod krađe, požara, eksplozije, prometne nezgode, štetu prijaviti u roku od 24 sata nadležnoj policijskoj stanici i osiguravaču
  • Pružiti osiguravaču sve podatke kojima raspolaže u svrhu utvrđivanja uzroka, obima i iznosa štete, a naročito činjenice da je slučaj (kad je to potrebno) prijavio policijskoj stanici.
  • Osiguranik je dužan pravilno prijaviti nastanak osiguranog slučaja, a osiguravač je dužan nadoknaditi pravilno prijavljenu štetu osiguraniku

ISPLATA NAKNADE ŠTETE

  • Utvrđivanje iznosa naknade štete (amortizacija - kod totalne štete, franšiza), osiguravač je dužan pristupiti proceni štete najkasnije 3 dana od prijave
  • Nema dogovora o uzroku štete ili visini: veštačenje
  • Krađa: ako se vozilo nađe u roku od 30 dana osiguranik ga je dužan preuzeti. Ako protekne taj rok radi se o potpunoj šteti, ali osiguranik, ako se vozilo naknadno (poslije 30 dana) pronađe, ima pravo zadržati vozilo ako vrati primljenu naknadu i zakonsku kamatu.

VAŽNA NAPOMENA: Nemojte vršiti popravku vozila pre prijave štete

FRANŠIZE - učešće osiguranika u šteti

  • Odbitna franšiza
  • Obavezna dodatna franšiza za ostvarenje rizika krađe, razbojništva ili protivpravnog oduzimanja vozila, iznos franšize zavisi od toga kada se krađa dogodila - što kasnije, franšiza manja (može biti 0%)

 PROMENA VLASNIKA VOZILA I UGOVOR O KASKO OSIGURANJU VOZILA

  • Ugovor prestaje istekom 24. sata dana kad je novi vlasnik preuzeo vozilo
  • Osiguravač može pristati na produženje ako je plaćena kompletna premija za ceo ugovoreni period
  • Promena vlasnika - povraćaj premije starome vlasniku za neiskorišćeni period (samo kod punog godišnjeg kaska)
  • Ugovor ostaje na snazi ako do promene vlasnika dolazi po osnovi nasleđivanja

KOME SE ŽALITI

U slučaju problema možete se obratiti informativnom centru Narodne banke Srbije putem besplatnog broja telefona 0800-111-110. Centar radi svakog radnog dana od 08:00 do 21:00, a na postavljena pitanja se odgovara u roku od 48 sati. Razne informacije se mogu dobiti i na zvanicnom sajtu
Kasko Osiguranje | AMS Osiguranje Kasko Osiguranje | DDOR Osiguranje Kasko Osiguranje | Dunav Osiguranje Kasko Osiguranje | Generali Osiguranje Kasko Osiguranje | Globos Osiguranje Kasko Osiguranje | Grawe Osiguranje Kasko Osiguranje | Merkur Osiguranje Kasko Osiguranje | Milenijum Osiguranje Kasko Osiguranje | Sava Osiguranje Kasko Osiguranje | Triglav Osiguranje Kasko Osiguranje | Uniqa Osiguranje Kasko Osiguranje | Wiener Stadtische
Kasko Osiguranje | AMS Osiguranje Kasko Osiguranje | DDOR Osiguranje Kasko Osiguranje | Dunav Osiguranje Kasko Osiguranje | Generali Osiguranje Kasko Osiguranje | Globos Osiguranje Kasko Osiguranje | Grawe Osiguranje Kasko Osiguranje | Merkur Osiguranje Kasko Osiguranje | Milenijum Osiguranje Kasko Osiguranje | Sava Osiguranje Kasko Osiguranje | Triglav Osiguranje Kasko Osiguranje | Uniqa Osiguranje Kasko Osiguranje | Wiener Stadtische